torsdag 30 december 2010

Men lossna då för f*n

Japp, då är renoveringen av garderoben som är igång.

Och en sak har jag kommit fram till:
Jag tycker inte längre om att riva tapeter. Står där och skrapar med min lilla spackelspade och muttrar.
Höll på i närmare 8 timmar igår och drygt tre idag och inser nu att jag avskyr gamla papperstapeter... på ena långsidan har de lossnat och är nästan helt borta, men inte på resten av väggarna, där verkar det sitta ytterligare ett lager av gammal tapet, orginaltapeterna ser det ut som i rent papp...
Inte f*n lossnar dom! Försökt att väta dem, men det hjälper inte, vattnet rinner bara av som på en gås... Fortsatte med att punktera tapeten i massor och sedan på med vatten igen, vänta en stund, men icke, dom sitter där dom sitter.
Måst4e komma på når mer effektivt än detta.
Väggarna ska ju målas, i och för sig ska det upp glasfiberväv först, men är inte de gamla tapeterna borta innan ger jag mig sjutton på att det kommer att bubbla sig, och även om det är i en garderob så är jag alldeles för pedantisk för att det ska vara bubbliga väggar där... Ska det göras, så kan det lika gärna göras ordentligt och då får det ta lite tid... men detta är ju löjligt! Ska jag hålla på i denna takten så är jag inte klar förrän till sommaren, suck.
Lockar oerhört att sätta upp ett nytt lager med gipsskivor. Då skulle det bli klart på ett nafs. Så skönt det vart!
Men jaja, bara att fortsätta att riva tror jag, men inte mer idag. Vill inte. Vägrar. har ont i händerna nu ju... Jäkla leder, de gillar inte denna behandlingen. Men tji får dom för det struntar jag i och gör det ändå!

Om nån känner att det drar i förstörargenen så är det bara att komma hit och riva!! Ni är så välkomna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar