onsdag 12 januari 2011

Färg högt och lågt!!

Ja, sista målningen av lister fixade jag i eftermiddag i min garderob.
Men tja, bra kan man nog inte påstå att det gick... Visserligen är listerna vita och fina, men det var inte riktigt bara dom som blev vita...
Även jag och mobilen tycktes på något mystigt sätt bli vita. Är dock väldigt glad att katterna inte kom emellan dom med ;)
Står och målar i godan ro, då ringer mobilen, pratglad som jag är skuttar jag ut ur garderoben för att ta mobilen och glömmer att jag målat dörrlisterna. Och eftersom det stod en kartong utanför som hindrade dörren att öppnas helt + att det inte är fullhöjd så man lätt slår i huvudet slutar det med att jag stryker hela min sida mot ena sidan och torkar väl i stort sett av färgen igen. På mig då alltså. Och så passar jag på att gå emot med håret på den övre delen... Ja, vad ska man säga? Grann blev jag inte, inte heller listerna som jag fick måla om... Fortsätter att måla medans jag pratar i telefon, tänker mig inte för, det kliar i ansiktet och jag tar handen med penseln i... Resulterar i vit telefon. Jaja, bara torka av.
Börjar bli klar och tror i mitt stilla sinne att nu kan det väl inte gå mer snett..
Trodde jag.
Promenerar rakt på locket till färgburken som jag lagt så fint på ett ställe jag trodde att jag inte skulle gå. Men det gjorde jag minsann, kletigt värre.
Men nu, nu är det klart. Eller klart, nu återstår målningen av väggarna. Men först ska väven upp. Men snart, kan jag hänga in mina kläder i min fina garderob!
sitter väl parkerad i soffan nu, nyduschad, men det hjälpte väl sådär. Färgen i håret sitter kvar, och armarna har en vacker vitmarmorerad färg ;)
Det ska synas att man jobbat, eller?? ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar