söndag 25 september 2011

Lite snurrig idag ;)

Hmm, ja, denna dagen vart lite rörig -i alla fall så har mitt huvud vart rörigt idag ;)
Började dagen med att åka med mamma och pappa till Borås, var runt lite överallt, tycker det var en mysig tur!
Fortsatte med att åka till farmor och åt söndagsmiddag, otroligt gott :)
Kom hem och hade i bakhuvudet att det är något jag glömt, men kunde inte komma på vad det var så jag avfärdade den känslan... Lade istället upp en plan på vad jag skulle fixa i trädgården idag. Lite höststäd, börjar bli väldigt dags för det.
Men hann inte ut innan telefonen ringer och det klickar till i huvudet vad jag glömt, och vad var det nu då? Jo, skulle ju ha en träning för Ebba kl 16.00... Och klockan var 16.20... Brukar inte glömma träningar!! Jag sliter åt mig telefonen och halvvrålar "Föööörlååååt!!!" Ebba skrattade lite åt mig (som tur var ;) ) och jag fortsatte med att jag kommeeeer strax!!! Så jag kastar mig ut i bilen, glömmer kameran, och ungefär resten av mitt liv där för en stund, men i paddocken befann jag mig rätt snabbt ;)
Ebba skrattade lite till åt mig och sedan blev det allt träning! Idag red hon Sally, Spice helsyster, då Spice har vart halt och behandlats. Sally är en jättefin ponny som börjar hitta tillbaka till sitt rätta jag igen, Ebba gör ett superjobb med henne. Dock är det en bra bit kvar innan allt är på plats igen. Jag satt upp en stund och kände lite på hur hon funkar nu, mycket bättre än sist, men fortfarande osäker och rätt ostabil, men hittar rätt ganska fort. Ebba upp igen, och allt börjar falla på plats i skritten och traven, det blev ett sådant där rys- och tårar i ögonen-pass, så roligt!!

Ebba kom hem till oss efter träningen och lämnade kaka (jättegod, tack!!) och gosade med katterna en stund, till och med osociala Sunny smälte och kom och lekte, gosade och tvättade lite på henne! Det tycker jag var så kul, det gör hon inte i vanliga fall förutom med oss och numera mina föräldrar med. Känns skönt att även Sunny börjar tycka om att det kommer folk!
Nu ska jag inte göra mer idag, ska ta en bit kaka till, och sedan blir det nog i säng tidigt ikväll, så jag kommer upp till jobbet i morgon!!


Blev ju ingen bild på Ebba och Sally idag, så det fick bli en från i somras när hon red Spice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar