måndag 30 januari 2012

Många känslor på en och samma dag...

Och alla dessa kom ungefär i denna ordningen: trött, trött, trött, förvirrad, målmedveten, lättad, hungrig, glad, trött, nöjd, panik, grinig, munter, tvärarg, sur, butter, nervös, grinig, hungrig, nöjd.

Varför har jag hunnit med allt detta nu då? 
Ska försöka få till en liten förklaring till min dag, så ni inte tror att jag är helt galen, haha ;)

Trött x3 för att katterna har vart vansinnigt närgångna och keliga inatt, så de har väckt mig konstant. Visserligen mysigt, men lite jobbigt när man vill sova.... Tog några timmar innan jag vaknade till. 
Förvirrad vart jag innan allt stod klart vad vi skulle göra idag i skolan, och hur vi skulle lägga upp det. 
Målmedveten när vi fått klart vad för uppgift som skulle göras. 
Lättad för att jag verkligen bestämt mig att jag inte ska åka med på klassresan och pratade med läraren om detta, och han tyckte det var ok.
Hungrig, ja, det är väl inget konstigt med det ;)
Glad för att jag har härliga klasskamrater som är roliga att umgås och prata med, rasterna är alltid riktigt roliga!
Trött igen då, matkoma efter lunchen...
Nöjd för att jag är mätt och belåten, haha!
Panik för att jag på vägen hem blev akut kissenödig, lätt panikkänsla när man skumpar fram i bilen mitt i skogen på en ojämn grusväg ;)
Grinig, var tvungen att låna toaletten i affären, inte en chans att jag skulle kunna hålla mig tills jag kom hem, var tvungen att handla. Varför jag blev grinig var för att toaletten var en av de ofråschaste jag har varit på. Så sunkig, inte ens en krok att hänga jackan på och toalettsitsen var ju inte direkt fräsch, urk!! (jag är inte så kinkig i vanliga fall, men det var lite för ofräscht där..)
Munter, vad kan man annat vara när man är nykissad, haha ;D
Tvärarg blev jag verkligen när jag kom ut till bilen och en idiot som uppenbarligen inte vet hur bred sin bil är parkerat jämte mig och lämnat ett mellanrum mellan sin och min bil på ca 35-40cm. Fan, om man inte ens kan parkera som folk ska man inte köra bil. Punkt. Fick klättra över till förarplatsen från passagerarsidan.
Sur, ja, släppte inte detta så fort jag skulle velat, och när jag dessutom inte fick tag i mina föräldrar när jag var hemma hos dom (dom var ute på vift) och försökte hitta en bygglampa jag skulle få låna, och inte hittar denna spädde det på min surhet.
Butter fortsatte jag vara en stund till efter att ha släppt surheten.
Nervös blev jag när jag öppnade brevet jag fick, en kallelse till ortopeden med medföljande papper med ingående frågor om det mesta som rör en förberedelse för operation. Det förra pappret jag fick fylla i sist var inte i klass med detta alls. Hu, vill inte! Får se vad de säger, kanske slipper det ändå, hoppas!!
Grinig blev jag när jag tog hand om disken, städade toaletten och dammsög. Påverkades väl lite av nästa känsla som är:
Hungrig igen, fixade mig lite mat.
Nöjd, ja, mätt och belåten har jag hamnat i soffan, med teven på. Nu ska här slappas lite. Tror det blir en tidig kväll, trött är jag allt ;)

Ska kolla lite mer på teve, just nu är det Sofias Änglar, och kan ju inte låta bli att bli rörd, och en och annan tår letar sig fram i ögonvrån. Får nog bli något lättare när det är slut. 

Ha det gott hörni!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar