lördag 29 juni 2013

Hej och hå vilken dag...

Denna dagen har minst sagt vart hysteriskt fullspäckad. Massor har vi fixat i stallet, hästarna har vart nere på sommarbetet under dagen, Gustaf har vart här och opererat Pontus tass, en furunkulos, en typ av hårsäcksinflammation, som inte velat ge sig trots tidigare behandlingar, blir till en knöl som öppnar sig, gör ont, borta nu, skönt! Även en kontroll på en gammal trotjänare till shettis som jag ägt en kort tid en gång i tiden som en av mina närmsta vänner har nu. En sadel har vart för utprovning som ej passade på någon av hästarna, vi råkade hitta en billig begagnad allround som så bra ut, men ej på någon av hästarna. Jag har även hunnit med en vända till Hööks, för att byta tass-skydd till Ponus som vi köpte igår som var för litet, träffade Anna där, världens bästa Anna som köpte en ursnygg jacka till mig, i utbyte mot träningar, perfekta dealen för en fattig student :) Dagen har avslutats med att jag och Christian var hos hos Gunilla och Björn, lite grill och snack om färg till stallet, vilket vi inte kom fram till vilka än.
Så nu ska jag sova hade jag tänkt. Trött som tusan efter en lång dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar