söndag 9 mars 2014

Bara ett fel

Dagens träning med hästarna var kanon!!
Vi gick från stallet vid nio, var framme i lagom tid idag så vi kunde sadla på hästarna i lugn och ro, vi hade all utrustning i min bil där. Perfekt! Anna kom och var med under dagen och var hjälpte oss, tack vännen!! Descarada var inte alls så upprörd som igår, och hittade lugnet rätt snabbt i ridhuset. Kunde hitta det jag behövde träna på och dessutom hjälpte instruktören mig med min rygg, och tro det eller ej, jag har inte alls så ont i den, bara med hjälp av några övningar på hästryggen!! Fantastiskt!! När vårt pass var slut fick Minerva och Descarada låna en liten hage i väntan på nästa pass. Mot slutet av den väntan blev de otåliga och rastlösa, så innan sista passet tog vi med dom till ena ridhuset och släppte dem där. Jobbade lite löst från marken, de följer oss så bra nu!! Kunde till och med ta med båda hästarna, en på vardera sida, helt lösa, göra halt, rygga och gå fram igen. Behöver jag säga att det är en otrolig känsla??
Sista passet blev kanon det med, Descarada hittade ett ännu bättre lugn, och jag kunde fortsätta jobba med mitt. Massor av inspiration insamlat, och vi vände hemåt i lugn takt. Hemma igen fick hästarna gå ut i hagen som nakenfisar, vi fixade med packningen och så vidare, sedan vart det hem och koppla av och smälta allt. Superbra helg med kanonrolig träning och umgänge med härliga människor!! Bara ett fel, den tog slut för snabbt ;) Hoppas det blir fler helger av detta slag :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar