måndag 9 februari 2015

Vår eller vad??

Jamen det är väl som vanligt, vädergudarna ger oss en falsk förhoppning om att våren är här ;) Faktum är att det bara är 9:e februari, och nej, våren kan omöjligen vara här än. Men med plusgrader och sol, ja, då vill man så gärna tro det ändå ;) 
Jag var på en anställningsintervju i morse på Östra sjukhusets akut, och ska få under veckan reda på om de tycker att det känns rätt! Hoppas hoppas!! Jag kände när jag var där att det kändes helt rätt, och jag vill verkligen jobba där. Men ok, om det inte blir så så tackar jag ja till den andra avdelningen jag var hos för en vecka sedan, där kändes det också väldigt bra. Så det ska nog bli bra. Men hoppas på akuten trots allt :)
Valle kämpar vi på med, och med ett extremt konsekvent hanterande så har han mjuknat något. Vi går inte på honom överhuvudtaget, utan står bestämt kvar när han går på och ska hugga. Det enda vi gör att att lägga en hand stilla på honom och lätt fösa honom bort från oss, som en mild markering att det var fel, ska han närma oss så ska han göra det vänligt. När han gör det så blir det en massa gos. Det verkar ha gått upp ett litet ljus för honom att han kan lita på oss, och att vi inte vill honom något som helt ont. Nu hoppas vi på fortsatt framgång med detta konceptet, och håller tummarna på att den ömheten han visar i rygg och bakdel släpper. Han ska kollas för detta, vi ska bara få till tiden för det, men det blir snart. Han ska skos på onsdag, och så ska även tandläkare ordnas, och så ska han ses över av kiropraktor. Vi ska ha reda på vad som inte är bra! Fina killen, vi ska fixa detta!!

Hehe, sväva kan han i alla fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar