söndag 3 juli 2011

Borde gå och lägga mig...

...men jag har ingen lust med det! Upp till jobbet i morgon, men det är en kortdag, bara 8 timmars, så det är lugnt :)

Idag har jag gett mig på det förb*****e ogräset i grönsakslandet, men det har inte gått särskilt bra. Jorden har packat sig stenhårt och det är lögn att få bort ogräset utan att inte dra med sig det jag odlat. Är på gränsen att ge upp detta nu. Fick någorlunda ordning runt lök, morötter och rädisor, men dill, persilja och purjolök verkar vara utom räddning. Klarar det sig så gör det det. Om inte, ja då får det bli så. Till nästa år ska det byggas ramar att odla i, dels så det skärmas av bra, dels så att jorden behöver förbättras otroligt mycket, plus att ogräset ska få en riktigt match.

Vi var iväg till Rångedala i förmiddags, några blommor till rabatterna, en japansk blodlönn, en japansk dvärglönn och en buxbom fick följa med hem! Fint ska här bli!
Lite (mycket) pyssel är dock kvar... :)

Men som sagt, morgondagen bjuder på jobb. Varmt ska det bli lovar väderleksrapporten, om det inte är allt för varmt på morgonkvisten blir det nog cykeln till jobbet, skönt att få röra på sig! men än är jag trött av penicillinet, fixar inte för mycket värme om jag ska cykla än. Men jag känner mig bättre! Det är skönt!!

Nä, blir till att försöka slita sig från datan nu, behöver nog lite sömn ändå!
Bye!


Biffen -mammas och pappas katt!

4 kommentarer:

  1. Jag trodde att det var Offe, men sen såg jag att hon är smalare :P Kollade bara snabbt :P

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, de är verkligen lika!! Men som sagt, vikten skiljer en hel del ;)

    SvaraRadera
  3. Haha han ser ut som katten Gustav fast blå/vit då! vilken go stil!!!

    SvaraRadera
  4. Haha! Det har du ju helt rätt i! Och han har ett rätt lik stil med, har inte tänkt på det innan :) Störtskön still har denna Biff!

    SvaraRadera