torsdag 4 april 2013

Mycket!!

Jösses vilken fart allt går i.
Idag har jag vart ledig, men jag kan inte påstå att jag hunnit koppla av något. Var i stallet i morse, gick en promenad med hästarna och Gunilla innan vi släppte ut dem i hagen. Helt underbart var det!! Hästarna skötte sig exemplariskt, de var pigga, men inget trassel. Efter detta fixade vi stallet. 
Hem och dammsög, städade toaletten, tvättade, hängde ut tvätten, vek tvätt, diskade och åt lite frukost. 
Därefter en timmas paus ute i solen tillsammans med katterna, det var så härligt!! 
Sedan kunde jag inte hålla mig längre, påbörjade vårstädning i trädgården. Eller egentligen nere vid ån, det är inte vår mark, men de som bodde här innan använde den plätten som egen, och det finns en del bös kvar här och där. Det är trevligt att hålla det fint där nere trots allt, jag är en hel del där, det är så härligt där!!
Efter att ha samlat en del skräp så kom pappa förbi med släpkärran och vi lastade den full med bråte, det har blivit sparat väldigt mycket i garaget som vi inte kommit iväg med förra året. Och en del som förra ägarna lämnade kvar ska väck med. Årets projekt är alltså att röja upp ordentligt och organisera i alla utrymmen! Under de åren vi bott här nu har vi inte hunnit med detta, det har vart så mycket annat, och allt har hämnat på hög, så nu är det dags. 
Fortsatte kvällen med en sväng till stallet igen, och en till promenad med hästarna. Det gick lika bra denna vändan :) De ska helst gå två gånger om dagen, Descarada har ett ödem under magen efter en spark som Gustaf var och tittade på igår, det är ok, men extra rörelse är bra. Så alltså, så mycket vi kan ska vi promenera :)
Iväg sedan och handlade lite kvällsmat, hem, fixade den och bakade kakor. Sista dagen på praktiken i morgon, vill gärna ha med fika att bjuda på då, så det blev en omgång med dumlekakor. 
Och nu är jag trött. 
Jag har lite svårt att sätta mig still och koppla av för länge, det kryper i kroppen på mig om jag sitter för länge. Har även gått igenom en studieuppgift som ska vara klar på måndag, tror inte att den är fullt så svår som jag trott innan, det kan bli lite mycket att skriva ner bara. Skulle gjort detta igår, men internetuppkopplingen till min dator funkade inte så Christian fick ordna detta. Tog hela kvällen... Tycker lite synd om honom! Men nu fungerar det. 

Ska göra ett försök till att komma i säng alldeles snart. Trött som sagt... Tur att det är ett kvällspass imorgon!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar