söndag 14 april 2013

No more dammråtta!!

Närapå omåttligt nöjd med mig själv idag, för idag har jag äntligen gjort nåt åt den svarta dammråttan på hjul!
Bilen har för det första bytt om till sommarskrud, sommardäcken har tagit plats med hjälp av min käre far, tack!!
Och när jag kom hem så gav jag mig på att jaga dammråttorna som bosatt sig inne i min bil. Det var ena stora rackare!! Läskiga som få... Med risk för att bli av med hälsenorna satte man sig i bilen och körde... Dessvärre är inte detta en underdrift, hästhår blandat med höbös, annat krafs och oförklarligt damm har jagats ut ur bilen nu, helt underbart!! Nu hoppas jag att jag kan hålla ordning på min lilla bil lite bättre än vad jag gjort det senaste, vi får se hur det går med den saken ;) En tvätt behöver den snart i alla fall, det är en sak som är säker ;) 

Nu ska jag även försöka mig på att hålla hästhåren ute från bilen med, tänkte försöka mig på att ha en ombyteströja i stallet så jag kan byta till den när jag kört dit. För planen är att cykeln ska få jobba mer än bilen, men ibland blir det inte riktigt så ;) Men motionen får jag i alla fall av att vi går med hästarna, idag blev det en lite lugnare tur, vi valde att inte gå så långt med dem, båda två var upprörda över något, så istället för att riskera något valde vi att korta ner turen som vi tänkt ta från början. I morgon ska vi faktiskt arbeta dem på volten hade vi tänkt, Descarada ska nog få gå med sadel på sig, det var längesedan nu, och Minerva ska nog bli tömkörd, kul!! Nu börjar det ta sig minsann!! Om planerna håller så tar vi en längre promenad med dom på tisdag. 


2 kommentarer:

  1. sv; hoppningen blir isf på holmen ;)
    smart, det borde jag också ha gjort. Hoppas pappas datanördar på jobbet kan fixa det. Du får gärna komma när det blir grönt ute :)

    SvaraRadera
  2. Trevligt!! Då hoppas jag att jag kan komma och titta :) Hoppas de kan fixa!!

    SvaraRadera