onsdag 11 augusti 2010

Allt möjligt

Igår blev det en tur till Ikea för mig och min mamma. Riktigt kul! Lite småplock följde med hem såsom en lampfot, en pall och ett gäng Ikeakassar, de är toppen att packa i, vilket kan komma att behövas inom en rätt så snar framtid förhoppningsvis.
På kvällen tog jag en liten tur ner i skogen här utanför, tänkte plocka kantareller, har vuxit mycket där andra år, men denna gången fanns det inte många... Återvände hem med knappa tiotalet svampar... Så jag tänkte att jag plockar hallon istället! Utrustad med en burk knatade jag ut igen. För hallon har jag ju sett att det finns mycket av.
Och visst gjorde det det, men dessvärre också en jäkla massa getingar som var lika förtjusta i hallon som jag (men mig tyckte de inte om...). Klev dessutom in i ett getingbo, inte roligt. Undkom utan ett stick konstigt nog. Så efter ca 1½ dl hallon gav jag upp. Fick ju mest fly från stickande insekter hela tiden. Ja, jag är rädd för getingar.

Idag hade jag en träning för Ebba och hennes ponny Spice, det har gått lite trögt de senaste träningarna med att få loss en liten låsning i Spice's bog, men idag verkade vi få loss det mesta av det! Riktigt kul, de var så duktiga!
Sedan blev det Göteborg med mamma och pappa.
I morgon måste vi dit igen, pappa ska jobba så det blir jag som ska köra och jag hittar INTE i Göteborg... bara hoppas vi kommer fram i tid, mamma har tid att passa där. Men det ska nog gå bra.
Nu ska jag se om jag inte kan hitta nåt roligare på tv än det som är på nu, eller kanske läsa en bok och låta mina egna tankar vila lite för en stund.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar