lördag 7 augusti 2010

Prövningar

Ibland sitter jag och funderar på varför livet ska utsätta en för en massa prövningar, ofta väldigt tuffa sådana.
Just nu är de tankarna igång.
Är det meningen att så fort någonting vänder och går mot det bättre och allt med ens ser mycket ljusare ut, då ska något annat vända mot det sämre.
Detta året, 2010 känner jag, med några få undantag, att jag lika gärna kan radera ur historian. Det har bjudit på alldeles för många prövningar. Nu är jag trött. Så jättetrött. Energin har liksom sinat för varje grej som varit.
Men nu måste jag finna ny energi någonstans på något sätt, för nu måste jag verkligen orka vara stark.
Än så länge går det hyfsat med nåt enstaka fall då och då, ett på jobbet igår, underbara Jossan som med vänliga ord fick mig att komma tillbaka.

Nä, nu ska jag försöka rycka upp mig, och se till att suga åt mig den energin jag kommer åt, och ta väl till vara på den.
Kvällen erbjuder grillpartaj hos Susanne, och imorgon hallonplock kanske? Beror på vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar