tisdag 3 augusti 2010

Kolmården!!

I helgen var vi i Kolmården!
Det var en kul upplevelse, massor med vackra djur och roliga shower!!


Delfinshowen, riktigt fashinerande, de är så duktiga!


Ett av de vackraste djuren -tigern


Någon typ av vildhund, de var alldeles bedårande!


Små ursöta apor som var lösa på lite olika ställen inne på terrariet, en försökte ta min kamera ;)


En lite udda men vacker fågel fick flyga som den ville där inne med!



Min fot -mindre nöjd med dagens vandringar (gjorde ett ordentligt snedtramp i fredags...) Den var minst sagt otymplig... Kunde inte känna fotknölen under all svullnad. Men skam den som ger sig! Nya vandringar på söndagen!


En tur med bilen inne på Savannen med alla lösa djur,
grymt att komma dem så nära!


Savannens sötaste öron!


Som avslutning innan vi åkte hem var vi på rovfågelshow, häftigt! Mäktigt att få se (och känna, fick vingslag i ansiktet:) ) dessa stora fåglar sträcka ut sina vingar så nära!!

Helgen var väldigt lyckad, men jag var rejält trött när vi kom hem. Igår kändes det som jag gick i dvala ;) Det var tur att jag inte började jobba förrän igår kväll. Nu har jag precis kommit hem efter ett dygn på jobbet och jag kan inte påstå att jag är så mycket piggare än igår, nu blir det sova!
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar