torsdag 8 november 2012

Dagens roliga :)

Idag har det minsann vart en skoj dag! Eller ja, förmiddagens föreläsning var väl ingen höjdare, värsta sömnmedlet... Men i eftermiddag har jag vart och ridit :)

Var med Tedde hos hennes häst Charleston och fick rida en stund :)
Vi började med framskrittning en runda ute med lite backar, bara där blev jag mör kan jag lova, haha! Har ju inte ridit ordentligt sedan början på juni, eller jo på Descarada, men än så länge är det ju inte den här typen av ansträngande ridning på henne ;) Sedan blev det en stund i paddocken, där jag hade fullt sjå med att bara få Charleston i rätt gångart ;) Han har ett grymt steg, jag hade lite svårt att hänga med, haha! Men tycker ändå att det gick hyfsat, men jag var inte stabil i kroppen överhuvudtaget, det stör mig, jag har tappat jättemycket av min ridning, och stackars pålle fick ju fullt upp med att balansera mig så formen var väl inte helt hundra om man säger så ;) Men vad sjutton, jag fick rida och kämpa med lite dressyr!! Så glad :) Han är himlans trevlig tycker jag, gillar honom!! Längtar dock väldigt tills Minerva är på gång igen och även Descarada!! 

Hur som helst, jag är jätteglad att få testa Charleston, och kanske kan det bli någon mer gång!!

Ignorera att min jacka öppnat sig..


Strunta i formen, ja' é gla' ändå!!

Fina hästen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar