onsdag 17 februari 2016

Men åh!

Igår på jobbet fick jag ta mig en tur ner till akuten för att lämna lite saker. 
Det kändes... jag kan nog säga att det kändes ganska jobbigt. 
För jösses vilken saknad! Kände med en gång att jag nästan blev avundsjuk på de som jobbar där. För jag vill vara där med. Visst trivs jag på min avdelning, men det är mycket för att arbetskamraterna är heeelt fantastiska!! Men själva arbetet som man gör på en avdelning är inte det jag känner vad jag vill göra, inget som har vart min plan på hela tiden, sedan jag kom på att jag skulle ge mig in på denna banan. Men det funkar och jag tänker att fortsätta att blir så bra jag kan på jobbet på vår avdelning.  Men jag älskar akutsjukvården, det är där jag hör hemma. Avdelningsjobbet är det som sagt inget fel på alls, men jag vill något annat. Att börja som jag gjort som ny sjuksköterska på denna avdelningen som är helt kanon, är så bra, men jag brinner för akutsjukvården, och längtar så tillbaka. 
Så ja, besöket på akuten gjorde mig både glad och lite nedstämd. Men samtidigt gav det mig en stor spark i aschlet att fortsätta arbeta mot mitt mål, att återigen jobba inom akutsjukvård!!
Men så länge kommer jag hålla till på min avdelning som är riktigt bra trots allt ändå!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar