tisdag 26 juli 2016

Mitt i maten

Så där ja, rast. Välbehövligt så här på ett 14-timmars pass!!
Trött som en jag-vet-inte-vad, men kan inte riktigt gå ner i varv. Precis ätit andra lunchen, dock väldigt tätt inpå den första som intogs på stående fot för ett par timmar sedan så är egentligen alldeles för mätt nu. Men inte vågar man chansa och tro att man får äta lite senare, så nä, blir lite kaka på kaka och ätande i förebyggande syfte. Så är det!
Men vet ni vad. Det är ju inte optimalt. Men. Jag skulle inte för mitt liv byta mitt jobb mot något annat. Det bästa jobbet jag haft. Visst kan vi ha körigt, och det blir lite si och så med raser och mat och gud vet allt, men när man sätter sig i bilen inför ett arbetspass och längtar dit, då gör inte det något. Är det roligt så är det!!
Nu ska jag försöka blunda de sista minutrarna på rasten och samla den lilla energin det kan gå att utvinna ur dem, för sena lär det vara fortsatt att göra resten av kvällen.
Så... håll er i skinnet, jag vill inte plocka upp nån av er med den gula bilen, det finns trevligare sätt att ses på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar