fredag 4 januari 2013

Det var inte objektivet...

Nope, bara inse fakta, det var inte objektivet som var kasst. Visst blev dagens bilder bättre, men inte bra. Förklaringen till detta är väl ändå att detta andra objektivet har högre klass, så det kunde väl kompensera lite. 
Men bilderna blev inte mycket bättre, och ljuskänsligheten kunde jag inte göra så mycket åt, fullt dagsljus, men ändå var jag tvungen att ha på inställningarna ställda på ytterligheterna...

Och ja, jag är jättebesviken fortfarande, och ledsen för det, men har lugnat ner mig en smula nu och inser att allt kunde vart värre. Som jag skrev i förrgår, det är ett dött ting, det kunde vart så mycket värre, tänk om det vart nån av katterna som var dåliga, eller nån i familjen, eller en vän. Då kan ni nog ana min reaktion, om jag nu reagerar såhär för kameran...

Det finns väl lite olika alternativ på vad som kan vara fel, kan vara så att det måste till ett sensorbyte, den har många kort på nacken, omkring 50 000, det är rätt många. Eller kan det vara så att det har hänt något med den när den var iväg på rengöring, för jag tycker den var bättre innan dess, inte på topp, men bättre. Vi får se. Tänkte ta med den till Scandinavian Photo och be om råd i nästa vecka. De kan ju kamera, och det kanske är så väl att de hittar en galen inställning som jag trots hysteriskt letande missat, och den blir bra igen. Om inte så kan de kanske ha nån aning om vad jag ska göra. Så får det bli.

Hur som helst, jag var inte här inne igår för min käre far fyllde år! 
GRATTIS PAPPA!!

Det vart kalas, och när vi kom hem var det bara till att gå och lägga sig, dags nu att skjuta tillbaka dygnet på rätt tider, gillar att komma upp i tid på morgonen, har inte orkat gå upp tidigare än nio nu det senaste, och jisses så korta dagarna blir då. Idag kom jag upp åtta, skönt, men trött ;) Ska nu sätta mig och plugga, inte ens en vecka kvar till tentan, den är på torsdag, och nu har ångesten kommit över mig som jag vet inte vad... Så nu pluggar jag till tolv, sedan stallet, sedan hem och plugg, och efter det ska vi på bio, ska kolla på Hobbit, har inte vart på bio på flera år, ska bli riktigt kul!!

Så är det, hoppas alla får en toppenfredag, det tänker jag ha :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar