söndag 8 maj 2016

När värmen kom försvann vettet...

Vad hände? 
Jag måste säga att jag vart förvånad över hur folk har kört här ganska länge. Det har gått lugnare än vad det gjort på flera år, inte alls så många som trycker plattan i botten och kör som idioter det senaste halvåret. Inte alls så som det vart innan. Även om det funnits de som kört fort så har majoriteten kört rätt hyfsat. Vart riktigt trevligt!!
Men idag.
Samtidigt som värmen kom försvann vettet hos de flesta tydligen. Jag har suttit och rensat ogräs på uteplatsen på framsidan nästan hela dagen idag och de flesta har dratt förbi här i en sån hysterisk fart att jag inte hinner se bilarna, alltså jag hör dem, men när jag tittat upp har de passerat och jag ser bara dem långt bort. Hade det varit fartkontroller längs med denna vägen idag hade många körkort rykt, och det hade väl inte vart så tokigt. De som tycker att de har rättighet att köra så fort på en 70-väg som inte är i skick att köra fortare på än det bör inte ha körkort. Detta är bara till att tänka på sig själv. Och det är inte rätt mentalitet när man framför en bil... 
Vad det gjort att alla bara valt att förvandlas till själviska fartdårar idag vet jag inte. Men det är så att jag vill tro att det har med värmen som verkligen har kommit att göra, för det är väl egentligen det som har ändrats... Vet inte. Kan bara hoppas att alla lugnar ner sig. För det är inte långt borta att det händer någon olycka om de fortsätter såhär...

Så pass varmt att det behövdes kyla av i ån med jämna mellanrum!!

2 kommentarer:

  1. De är väl lyckliga över att värmen har kommit:( jag tycker de kör som dårar överallt! Det behövs inga hastighetsbegränsningar ju, dom hålls inte ändå! Blir så irriterad! Och folk som hetsar & ligger tätt bakom! Usch:(

    SvaraRadera
  2. Det är bara en massa nötter på vägarna... :( Det där med att visa hänsyn verkar ha gått väldigt många förbi...

    SvaraRadera