tisdag 24 maj 2016

Vilken grej....

Alltså. Vilken grej jag gett mig in på!!
Det är helt galet vad det känns rätt. Jobbet alltså. 
Men det är hur mycket som helst att lära. De senaste två dagarna har vi ägnat åt Prehospital Sjukvårdsledning. Kortfattat kan man beskriva det som ledningsagerande vid olyckor, från små, upp till större katastrofer. Godkänd på den, gött! Vi har även hunnit med A-HLR för vuxna, Triagering och journalsystem, lite annat smått och gott, en heldag med trafikutbildning med precisionskörning med ambulans, så galet kul, vi fick träna på att fickparkera, köra in och vända i en trång gränd, backa och vända i trångt utrymme, köra slalom, backa slalom, köra upp i hastighet och panikbromsa. Helt grymt att det faktiskt går att ratta runt dessa stora bilarna efter lite träning ganska så schysst! Backa slalom var min grej ;) Ett bredvidpass har jag hunnit med också, ett bra sådant, men kanske lite för bra, för vi åkte bara på ettor, akuta fall, vilket gjorde att mina handledare inte hann med att handleda så jättemycket, för allt skulle gå FORT. Men fick observerat massor i alla fall!!
Nu väntar ett gäng dagar med information om förlossningar, hjärtsjukdomar, svårt sjuka barn, A-HLR barn, och lite till... Och snart så,  är det dags att ge sig ut i verkligheten. Och med bra stöttning från kollegor, då kommer allt gå fint!! Så spännande!!

Slalom framåt, inga problem!!

Och slalom bakåt, min paradgren minsann!!

Och såhär såg alla våra banor ut, uppbyggda med konor med stolpar, tur det såhär i början ;)

2 kommentarer:

  1. Oj, mycket att lära sig:) trodde typ att man gick bredvid som vanligt & sedan var man redo. Men icke, hihi:) vad kul att du hittat rätt nu!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar att man kunde få gått bredvid lite till... men har bara totalt 6 pass att gå bredvid, sedan är det till att ge sig ut på allvar!!

      Radera