tisdag 9 juli 2013

Ett par dagars paus!

Har inte ens tittat på datorn på ett par dagar, väldigt skönt. Jag har helt enkelt inte orkat. Lite sådär med orken ikväll med, men bättre än vad det vart. 
Tankarna har fortsatt jobba, är inne i en sån period nu. 
Var hos hästarna i morse för första gången på några dagar, gudars att man kan sakna två individer så mycket fastän de står 4-500 meter från huset. Jag har hållt mig inne när jag vart risig, så Gunilla har tagit dem själv sedan i fredags. Borstade och pysslade om dom. De har en riktig hästsommar utan större krav, Gunilla har börjat röja i stallet, allt ska tvättas och målas, igår blev sadelkammaren klar och jag hjälpte till att få upp allt på väggarna idag, det blev grymt bra!! Ser riktigt proffsigt ut därinne nu med ordentlig ordning på tränsen, sadlarna, nya hyllor och sånt.
Lite annat har jag hittat på i veckan hittills, i morgon ska jag ut på ett nytt äventyr. Ska bli spännande, och vad det gäller tänker jag återkomma med :) Jobb blir det på fredag natt nästa gång, hade inget på schemat innan denna veckan.
Jag har passat på att plugga en del med, dock vet jag inte om det fastar något, för som sagt, koncentrationen är inte på topp och jag har svårt att få tankarna att bara rikta sig mot den rätt trista texten jag har framför mig (jo, farmakologi är rätt tråkigt att sitta och läsa utan att kunna relatera till något i verkliga livet). Men det ska gå. Fortsätter traggla. Satsar i första hand på farmakologin, den ligger jag mest efter med, de 67 sjukdomarna hoppas jag på att hinna med, men den är jag inte så efter med, och känns på något sätt lättare. 
Ikväll skulle Beata blivit kastrerad, men nänä, fröken bestämde sig för att löpa igenom (även Doris och Sunny löper, kan lova att det kacklas bra här hemma ;) ) så det blev inget med det. Så det skjuts på framtiden, i september ska det bli av. Då får alla tre åka med. Däremot ska de i veckan bli vaccinerade, skulle ju blivit det ikväll, men det blir i slutet på veckan istället, Pontus har stygn på sin tass som ska tas då, tar det samtidigt, då slipper Gustaf komma ut två gånger. 

Ha det gott alla dar ute, njut av sommaren!!

Söta Doris och Beata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar