söndag 14 juli 2013

Småsegt!

Att bara vara trött är så jäkla tråkigt!! Vill vara pigg och göra en massa saker. 
Bättre i morgon hoppas jag!!
Har en massa att göra, men får inte till det. Plugg står högst på listan i morgon, ojoj, ska verkligen lägga energi på det i morgon. Ska till stallet en stund och lufta mig, och kanske något mer. Funderar även på att se hur fönstren ska attackeras på bästa sätt, har två fönster som ska slipas och målas, och efter det ska det ska de två ersätta två kassa tvåglasfönster här hemma. Det sista tänker jag dock överlåta till någon som gör sånt bättre än mig ;) 

Ikväll var Gustaf här och vaccinerade katterna, gick som väntat bra, katterna brydde sig inte ett smack om att de fick sprutor. Ska se om jag inte kan hänga på till kliniken på tisdag igen, det är så roligt!! Jag får ju med mig en del till skolan i och med detta, så det gör lite nytta, inte bara kul :) Har fått ge några injektioner (naturligtvis under uppsikt och under instruktioner av Gustaf), har ju gjort det en del på skolan och på praktiken, men det ligger ju annars i stiltje nu, grymt att få träna lite :)

Något jag är väldigt sugen på att göra med är att rasta kameran, vet inte riktigt vad jag ska fota bara ;) Vi får se vad som dyker upp helt enkelt :)
Hästarna vill jag komma igång med på allvar med nu med, de har fått totalvila på betet, och de har jäst... Det blir nog en liten promenad i morgon kväll, vi måste börja med något nu. Stallet har ju legat som prio ett, med städ, tvätt och målning, vilket jag inte fått till att hjälpa till med direkt, känns inte alls bra att Gunilla fått ta det själv. Nu är det tvättat och jag tror att målningen av taket blir påbörjat i morgon.
Vill hinna med att ha lite sommar med. Behöver jag säga att jag är grön av avund på alla som har semester?? Alltså, fattar ni hur det känns att inte ha något ledigt? Året har gått i hysterisk fart, hade vart så förbaskat bra att få koppla av lite. Men den tiden går åt till att plugga, de stunderna jag inte gör annat... Vill orka hela nästa läsår med!! Får helt enkelt samla energi de stunder jag gör skojiga saker in emellan allt. Så får det vara.

Så mycket jag vill göra, så lite tid!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar