fredag 28 januari 2011

Det stavas T-R-Ä-N-I-N-G-S-V-Ä-R-K

Ja, idag blev det träning av! Och det har redan resulterat i träningsvärk. Undra hur det blir i morgon, tro?? Ah, kommer nog känna att jag lever!

I alla fall så började jag dagen med ett redigt kondition/styrkepass på Genki, det satt fint!! Tog en kort promenad med Pontus efter Genki-passet, kul tyckte Pontus, ska vi inte vända snart tyckte jag... Fortsatte sedan med städ här hemma för att sedan åka iväg till min farmor för att äta lunch. Gott var det! Tack farmor! Men redan då kände jag av morgonens pass... Passade på att ta hem allt som jag under flytten har förvarat hos farmor (sängkläder, handdukar mm, har bara haft lite av varje här hemma så länge och nu är äntligen garderoben på plats, då ska den fyllas med;) ) Fyra proppfulla ikea-kassar som vägde därefter släpade jag ut till bilen och sedan ur bilen upp på övervåningen... Och så kan jag tycka att det är onödigt att slösa tid på att gå fyra gånger för att få upp de fyra kassarna, så jag tar två åt gången, detta resulterade i inte bara dubbelt så tungt utan även att jag fastnade på bredden med de båda kassarna i den smala trappan... så kan det gå för att man vill spara in den knappa minut det tagit att gå två gånger extra...
Packade upp allt och sedan blev det vedhämtning, ja, det väger väl lite det med...
Nu ikväll hjälpte jag Ebba med hennes ponny Spice, som vart lite bångstyrig det senaste. Tänkte rida Spice en kvart-tjugo minuter, men med en väldigt viljestark ponny med mig på ryggen som är minst lika enveten.. ja, då kan det ta en timme... Kan tilläggas att jag som inte suttit på en hästrygg sedan i mitten av november tror jag, var väldigt mör när jag jag klev av...

Kort sagt: I morgon kommer jag ha träningsvärk!!


Söta Ebba med Bus-Spice!

2 kommentarer:

  1. Hehe härligt med träningsvärk säger jag bara, somsagt, då får man veta att man lever! x)
    Gosh vad fiin spice var då! Hmm får halvt ångest över sadeln jag har nu, gaaahhh

    SvaraRadera
  2. mmm... vet inte det... jaja, sånt ingår ;)
    Hon var fin då, men är faktiskt finare nu, bara en liten svacka nu! Och sadel får vi leta nån dag!
    Kram!!

    SvaraRadera