lördag 1 januari 2011

Nytt år, nya förutsättningar!

Gott Nytt År!!!

Ja, då var 2010 äntligen över.
Året som jag helst glömmer. Ok, lite har vart bra, men de sakerna går att räkna på en hand. Det som inte vart bra, tja, behöver låna i alla fall ett par händer till för att kunna räkna dem...

Men nu är det över, och jag har svårt att tro att det inte kommer att bli bättre, det måste bli bättre! Och det det gör det nog. Hoppas jag.

Hoppas att alla haft en bra nyårsafton, och en någorlunda pigg nyårsdag ;) Vart rätt fräsch idag, bortsett från att jag vart trött då man inte kom i säng förrän halv tre inatt... Brukar i vanliga fall inte fixa mer än max till halv tolv... Så större delen av dagen har spenderats i soffan, utom ett besök hos mamma och pappa, samt bakat en mjuk pepparkaka. Inte dåligt tycker jag!

Några planer utöver det vanliga har jag inte gjort upp, inte mer än att renovera ;) Sedan får tiden utvisa vad som blir. Mitt vikariat är förlängt ett tag till, jätteskönt, hoppas att kunna få vara kvar där. Vi får se hur det går.

På kattsidan ser det lugnt ut (vågar knappt säga nåt... ;) ) Kanske det blir nån utställning eller två, får se vad vi har lust med. Rätt skönt att vara iväg på utställningarna med bara kameran med sig, mindre nervöst så ;)

än så länge har vintern landet i sitt grepp, och jag kan inte annat säga att jag tycker om det ändå, lite för kallt kanske. Men det är så vackert! Men längtar till våren, det gör jag allt! Ska bli så spännande att se var som dyker upp i trädgården! Och det ska bli kul att börja odla egna grönsaker här ute med! och att få göra i ordning trädgården! Det ska ju dräneras (kanske inte så kul, men skönt när det är gjort), uppfart och parkering ska fixas till, det kommer att bli så fint!

Men en sak i taget, än är det vinter, och så länge det är det så är det fix inne som gäller. Håller fortfarande på och river tapeter i garderoben, denna gången har jag tagit före-kort, missade det i sovrummet tyvärr, så där finns bara efter-kort. Så kan det bli.

Jag hoppas som sagt att detta blir ett bra år, framförallt att hälsan håller sig god hos alla.

Återigen:
Gott Nytt År!!




3 kommentarer:

  1. Ja 2011 ska du inte få släppas av mig!! Saknar dig myyyckeeet!!! Och efter den här tvåveckorsresan behöver jag och pållen några omgångar, många omgångar!!! =DD Gott nytt år!!! x)

    SvaraRadera
  2. Det låter bra!!
    Tittade på lite gamla foton idag, längesedan, har saknat er!! Hoppas att ni hade det underbart i värmen! Promenerade förbi era hästars hage idag, fölis var sjövild ;) Spice var osocial och stod bara och åt på träden :)
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  3. Gött!
    Jag måste ändå erkänna att det var underbart skönt i egypten men samtidigt saknade jag alla i Sverige... Haha jaa han är lite galen x) Typiskt spice XD

    SvaraRadera