lördag 25 juli 2015

Börjar inse...

Jag tycker verkligen om mitt jobb!!! 
Men börjar så smått inse att min anställning snart är över... :( Vill inte det!! 
Jag går ju just nu som undersköterska istället för sjuksköterska av lite olika anledningar. Det ena är att jag blev sjuk på min praktik. Jag tappade flera dagar på det. Jag var även borta när farmor var dålig, något annat fanns inte för mig, jag ville vara med farmor. Och var det även biten där jag min handledare inte kom överens. Jag hade uppe detta med skolan, men nej, någon respons där vart det inte. Handledaren pratade till sin fördel och det var på den linjen skolan gick på. Jag fick inte med mig särskilt mycket kunskap från denna praktikplatsen. Det känns skit, man inget att göra åt tyvärr. Man som sagt, jag var ju borta en del och det får man ju inte vara, så ja, det kvittar liksom nu. Jag kommer att få göra om min praktik i höst, och det vill säga, jag är inte klar med min utbildning samtidigt som de andra, men aja, sju veckor till i det stora hela gör väl inte så mycket, även om det känns surt. 
Hur som helst, jag fick gå in som undersköterska på akuten i sommar istället (väldig lättnad kan jag lova!!) och jag kan nog säga att det nu inte gör något, känns kanon ändå!! Och så fort jag är klar tänker jag söka som sjuksköterska där, och hoppas på att jag får jobbet då. 
Jag stormtrivs, det är detta jag vill göra!! Akutsjukvård. Och Östras akut är ett kanonställe, väldigt trevlig stämning och bra strukturerat. Jag gillar det!! Men nu är det inte lång tid kvar... Har bara 21 pass kvar :( Nu vet när man räknade ner till något som man ville skulle vara över, detta är tvärtom, nedräkningen går åt det håller jag inte vill att det ska göra, det blir lite vemodigare för varje pass jag går av... Vill vara kvar, vill verkligen fortsätta arbeta där!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar