lördag 18 juli 2015

Den där klumpen i magen...

Ni vet, den där obehagliga klumpen som finns där när något jobbigt väntar, eller så är man mitt upp i det jobbiga. Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att bli av med den, den är obehaglig, den tar all kraft, ork, energi, förmågan att sova, förmågan till att kunna koncentrera sig och lite till. Istället bidrar den till en konstant oro, trötthet som sprider sig i hela kroppen, ett konstant lätt illamående, försvunnen matlust, magkatarr, en förlamande känsla...
Imorgon måste jag möta en av dessa jobbiga saker, vare sig jag vill eller inte. Gränsen är nådd och att inte göra det som är planerat skulle vara egoistiskt, elakt och oetiskt. Även om jag inte vill. Vill verkligen inte. Men måste. Och den satans klumpen i magen som är full av oro och energislukande ångest, växer sig bara större och större...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar