söndag 11 oktober 2015

Oj


Men vad tiden går fort!!
Ja jösses... 

Tänk om bara två veckor så är jag klar med min praktik!! Då är det bara den praktiska tentan som är kvar, vilken jag gör måndagen den 26/10. Håll tummarna då!!

En vecka har gått som hästägare i morgon med, och ja, det känns fortfarande hur bra som helst!! Nu är vi igång på allvar med promenader (jaja, allt har sin historia, jag har inte ridit honom än, det kan vi ägna ett enskilt inlägg åt ;) ). Vi får se om det är dags snart att sitta upp!! Hur som helst, Viking är hästen jag väntat på, nu menar jag inte att jag inte tyckt om mina andra hästar jag haft genom åren, de har alla vart speciella och älskade, men allt har bara fallit på plats, att tillsammans med sin häst vara ler och långhalm, det är en fantastisk känsla, något jag inte till hundra känt innan, men nu känns det som att det bara är rätt. Helt min typ av häst, och vad jag tror så är nog jag Vikings typ av människa :) Bästa hästen!!

En annan sak, en mindre rolig sak, är ridskolan. Kommer ni ihåg att jag berättade om att deras stall är stängt? Rivningsfärdigt i princip. Men hoppet var uppe för att det bara kunde bli bättre, i alla fall efter lite slit, så skulle det bli mycket bättre. Men som alltid finns det motvalsare, och dessa vill lägga ridskoleverksamheten på is. Hamnar den på is är det svårt att komma tillbaka igen. . Med all fakta så är det inte en lösning, men svårt att övertyga tydligen. Nu har detta engagerat hela kommunen. Vi ska vinna slaget!! Ridskoleverksamheten måste vara kvar!! Medlemsmöte ikväll, måtte det komma många.... Vet att kommunpolitiker kommer också, för att informera om bidrag som givits, och bidrag som kan komma ges, bara det blir ordning. Det måste bli rätsida på detta nu, ridskolan ska inte gå i graven, upp till kamp!!  
Den ridskola jag vuxit upp på ska leva vidare och och fortsätta skola och forma ungdomar precis som den har format mig!!

Nu kör vi helt enkelt!!

Finaste vännen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar