onsdag 27 april 2016

Och nu?

Förra inlägget handlade om att inte ge sig för att nå sitt mål.
Och nu när det målet är uppfyllt då? Då måste man komma på ett nytt ;)
Ska man se till den biten inom jobbfronten så blir det istället lite delmål, för vad kan man ha som et enda må i det? Blir svårt. Flera småmål, det satsar jag på nu! Det första blir att komma in i jobbet och hitta en säkerhet. Att bli bäst på det jag gör är ett annat ;) För jag vill kunna och känna att jag kan det jag ger mig in på! Och så småningom kommer jag dit, för jag gillar att verkligen vara säker på min sak. Så, det blir en hel del att lära in nu i det närmsta :)
Annat som jag har mål inom är utvecklingen med Viking. Vi har ett stort mål och massor med delmål, stora sådana och lite mindre. Vi har nått ett mål som jag inte trodde vara möjligt innan hösten, och det är att han går i form i både skritt och trav när jag ber om det. Och vi har tagit vår första galopp. Han går från självklarhet till självklarhet denna fantastiska häst. Nu har vi hållit igång ordentligt det senaste, så den närmaste veckan ska mest bestå av återuppbyggande mysjobb varvat med vila och en skoning. Det behövs, för de dojjorna han har nu är helt utslitna ;) Men många småmål har vi och jag tror vi kommer att uppfylla många innan sommaren redan. Han är en riktig pärla denna häst!!
I det vardagliga har jag mål med, inget sånt där jättemål, men många små. Fortsätta förbättra kondisen är ett. Fasadbyte på huset är ett annat. Vårstäda trädgården ett tredje. 
Som sagt, mål måste man ha, och de kan vara allt från ett mål för dagen till ett mål man vill nå inom flera år som man får kämpa med under lång tid. 
Mål skapar motivation, och i motivationen hittar man viljan att genomföra det!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar