söndag 27 juni 2010

Sånt som får en att le inombords!

Ibland kan man få se saker som muntrar upp en och får en att le och bli glad inombords.
Mitt i allt trassel i helgen fick jag se en sådan sak.
Jag var på väg hem med bilen igår, vädret var underbart och gjort för att vara ute. På ett ställe längs med vägen finns det en gammal stenbro som ligger väldigt vackert. När solen ligger på så är det lite av en idyll. Jag brukar sänka farten lite här för att kunna titta lite extra.
Just igår så hade ett gammalt par bestämt sig för att åka ut på picknick och valt just detta ställe. De hade intill bilen, alldeles vid ena broänden satt upp ett litet bord, lagt på en rödrutig duk och dukat det helt fullt. De satt där på var sin sida av bordet i solskenet och vad jag gissar, njöt av hela situationen.
Det såg så rofyllt ut, precis så man vill att livet ska vara. Det var riktigt välbehövligt att se detta, för en stund glömde jag allt annat bara satt i bilen och log.

2 kommentarer:

  1. Underbart det lät, man bara hoppas att man själv får möjligheten att uppleva det en dag med den man älskar på ålderns höst... Ta vara på var dag i livet, du får dem aldrig åter.
    Kram Vännen

    SvaraRadera
  2. Det är så sant som du säger!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera