onsdag 30 juni 2010

Åska, värmebölja och jobb

Spenderade ju natten till idag på jobbet (och resten av dagen med för den delen...) Meningen är att vi har sovande jour, men inatt, inte mycket till sömn här inte!
Det åskade ju...
Jag är väl egentligen inte särskilt rädd för åskan, blixtrarna är lite läskiga däremot. Och min arbetsplats ligger rätt högt, det lystes upp rätt bra... Dundrandet kan jag stå ut med, ett av de få ljuden jag inte störs av, kan vara rätt mysigt att ligga och lyssna på. Brötade på rätt ordentligt.
Hade räckt med dunder, hade gärna sluppit blixten, det går inte dra för fönstren helt så varje gång det blixtrade var det som en strålkastare blinkade mig i ansiktet.
Till slut drog ovädret förbi, skönt. Somnade gott, för att ett par timmar senare vakna av att det var så varmt och kvavt inne att det knappt gick andas... Nattlinnet satt som ett våtvärmande omslag runt kroppen, men men, bara att härda ut! Inte mycket att göra åt, kan inte öppna mer än ett fönster lite på glänt, annars går larmet.
Till slut så fick jag lite mer sömn, och konstigt nog har jag inte varit trött under dagen!
Nu ska jag strax slänga mig i min egen säng, för att sedan upp till ytterligare 12 timmar på jobbet.
Ha de gott allihop!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar