onsdag 22 september 2010

Nu så!

Japp, nu är jag uppe igen.
Och ska inte klaga mer nu. Inte på ett tag i alla fall ;)
Allt känns lite lättare nu, situationen är inte jätteförändrad, men har kommit upp från mitt djupdyk nu i alla fall. Kommer med all sannolikhet fler dopp, men de tar vi efterhand. En sak i taget.

På lördag hägrar flytten, och en del kvar att packa var det ändå, kikat runt lite, hittade en massa jag inte riktigt var medveten om ;) Förstår inte hur mycket prylar som kan rymmas på denna lilla ytan, och förrådet, stack in näsan där ikväll, vände och gick ut igen...
Hittade förresten mina fårskinnstofflor, väldigt välkommet, fryser, 16-17 grader här... Vet inte vad de håller på med, undra om de glömt elda tro?? Nej jag skulle ju inte klaga. På med tofflorna. Snart är vi härifrån. Till nåt eget, bara helt underbart!!

Sitter nu och tittar på Arga Snickaren. Förfäras över hur krångligt folk gör för sig. Varför inte avsluta en sak innan man börjar på en annan?? Jag hoppas innerligt att inte vi hamnar i ett sånt läge... Skulle nog bli tokig då. Pedant som jag är.

Satt innan och funderade på att på fredag, då ska jag minsann göra en köttfärspaj. Men... alla formar är ju nerpackade och har inte en aning om vart just den kartongen står, haha! Får låna en form av mamma, får väl ha lite av en avskedsmysmiddag här ändå tycker jag. och mitt favoritrecept... ja nånstans ligger det, men jag tänker då inte rota fram det! Tur att det bara är att söka lite på nätet så hittar man nåt gott!

Har precis ätit lite mat (vet att det är sent...), den första riktiga maten som inte bestått av yoghurt och flingor sedan i söndags. Skönt att ha lite riktig mat i magen, och att jag ville äta den. Det var rätt gott. Hungrig var jag. Men magen tycker jag vart dum, så nu värker den lite.
jaja, sånt får man ta, men har man inte vart hungrig överhuvudtaget på ett par dagar får man inte i sig så mycket. Så är det.

Nu ska jag se vidare på Arga snickaren och se hur fint det kan bli ur ett sånt kaos!! Blir inspirerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar