tisdag 21 september 2010

Ytterligare en dag till ända

Ja, så är det.
Och jag har väl inte grävt mig upp helt än. Är vid ytan ungefär. Behövs en liten kraftansträngning för att komma upp sista biten tror jag.
Men det kommer.
Nu är det inte långt kvar till flytten heller. På lördag gäller det. Då jäklar.
Här är det stökigare än stökigast, kartonger högt och lågt.
Det känns konstigt nog lite dystert att lämna stället, mycket märkligt. Men jag tror det är trygghetskänslan man har när man hyr som jag inte riktigt vill lämna. Men det ska nog gå fint.

Funderat lite när jag sitter här i soffan på de som vill ha ett lite striktare hem och inte vill ha så mycket av tavlor på väggarna eller annat som pryder hemmet. Jag tycker att det skulle vara väldigt opersonligt. Här känns det nu väldigt opersonligt när allt som skapar lite hemkänsla är nerpackat. Nu menar jag inte att det ska vara fullproppat med prylar och tavlor, utan lagom med grejer. Som skapar ett hem.

Det är som sagt inte mycket kvar att packa, det är bara det nödvändigaste vi använder som är kvar nu att stoppa ner i kartonger. Som ett par tallrikar, några grytor och så och lite toalettprylar. Inga kläder packade dock än. Men det är ju inte så jobbigt.
Men så finns det en del i förrådet förstås. Eller ja, en del ligger ju redan i kartonger, typ julpynt och sånt. Och så ska det rensas där, en hel del måste slängas antar jag. Det har vart möss där och en hel del, som mattor är förstört. Tyvärr. Känns sådär. Fick slänga ett par dundersköna vinterridstövlar som jag bara använt en vinter, mössen hade byggt bo inne i fodringen på den ena av dem och i den andra hade de ett gigantiskt matförråd... Mysigt. Eller njae inte så värst...
men men. Får ta tag i detta på lördag förmiddag, nyckeln får vi inte förrän på eftermiddagen, så vi har lite tid på oss då att köra iväg till tippen.

Nä, nu känner jag att jag svamlat tillräckligt för idag och ska istället ta och skära upp lite vattenmelon och sedan blir det nog att försöka sova lite igen. Har gått sådär med det de senaste nätterna, hoppas på att det går bättre med det inatt!!
Sov gott mina vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar