onsdag 10 juli 2013

De där äventyren jag vart ute på i veckan!

Nu så, är jag hemkommen från senaste äventyret, något som har fått mig att fundera ordentligt över mitt yrkesval. Fast med facit i hand så är det nog rätt väg ändå. För det finns alternativ kan man säga ;)

Jag har nämligen fått chansen att få vara med och testa veterinäryrket i ett par dagar!! Nu är det ju inte just veterinär jag skulle satsa på utan djursjukvårdare. Eller heter det djursjukskötare numera? Vet inte riktigt. Men allvarligt talat, djurvård är det grymmaste jag testat på. Humanvården gillar jag, och skulle trivas bra med detta i framtiden, men tänk, djurvård, fasiken så roligt!!
Jag har fått åka med Gustaf ut på jour en dag, han jobbar ju på distriktsveterinärerna i Kungsbacka, och idag har jag fått vara med på deras smådjursklinik och känt på hur det fungerar, samt att det blev ut att åka på jour nu på kvällen.
Jag har fått vara med om behandlingar av hästar, hundar, katter dessa dagarna. Och jag är såld... Jag har inte bara vart med om solskenshistorier utan även fall med tråkig utgång. 
Tror att jag går in på närmare imorgon vad jag fått vara med om för nu är jag bara helt trött, lite såsig i huvudet, mycket nytt att ta in minsann!! Dessa dagarna är svårslagna kan jag lova, jag har haft så roligt, och lärt mig massor, inte bara lärdom inom djurmedicin, utan även sånt som jag kan ta med mig till humanmedicinen. Stort TACK till Gustaf som låter mig hänga på!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar