tisdag 16 juli 2013

Funderar...

Försöker så gott det går att få ihop allt, det är mycket som ska göras, en del måsten hemma, jag har tentorna om några veckor, samtidigt som jag vill kunna orka göra detta OCH orka plugga hela nästa läsår med. 
Det låter kanske inte som att jag jobbar särskilt mycket, och nej, det gör jag inte heller, om man hade sett det ur ett dagarbetesperspektiv... Nu är det ju istället natt, och jag funkar inte som människa. Jag mår kasst, denna sortens trötthet är helt ny för mig, och den får mig att må riktigt illa. När det är som värst vill jag bara kräkas. Tyvärr är det ingen överdrift. Många tycker säkert att jag överdriver, men det är så att det finns dom som inte kan bara jobba natt. Jag verkar vara en av dom. Det trodde jag faktiskt inte. Och det gör mig riktigt nedstämd. Jag vill ju!! Och måste. Kan inte gå pank genom sommaren, det finns räkningar att betala, så är det bara. Usch. För en gångs skull vill jag bara att denna sommaren ska ta slut. Det ska mycket till att jag ska känna så kan jag lova.... Det är inte jobbet i sig som spökar, inte heller arbetskamrater, för detta är bra, inget som gör att jag skulle backa, utan det är verkligen bara tiderna, jag funkar inte med tiderna :(
Ok, ska försöka att sluta mala om detta, måste vara urtrist att läsa.
Jag vet bara inte riktigt hur jag ska få allt till att gå ihop... På något sätt måste jag få göra sånt som jag samlar energi på att göra, inte gör av med energi. Samtidigt som allt annat ska bli gjort. På något sätt ska det väl gå ihop... Nu ska jag sätta mig på golvet i köket och måla en stund. Sista spåren av branden ska bort nu. Det är skönt. något som kanske kan betas av från listan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar