torsdag 25 juli 2013

En annorlunda rädsla...

Som vanligt är det en av mina katter som har något fuffens för sig. 
Doris handlar det om denna gången. Och hon är rädd för något, ja vad ska man säga... oväntat? I alla dess former dessutom. Hon kan få rena paniken om man kommer nära. 
Det så otroligt otäcka som Doddo helst skulle se försvinna från jordens yta är morötter.

Vi var ute på promenad ikväll, och jag drog upp en morot ur landet som jag tänkte äta och katten får halvt panik. Men håller sig någorlunda lugn, men när jag drog upp nästa, ja, då ville hon fly. Att jag då följer efter i änden på kopplet med moroten i handen gjorde inte saken bättre ;) Så den fick jag gömma bakom ryggen, och då stannade hon. Och klagade högljutt. 
Haha, hon är störtskön!! 
Nu är det inte så att jag medvetet jagar henne med morötter för jämnan utan kom på det när jag knaprade på den andra moroten och hon tyckte jag var hemsk att hon flyr fältet när man tar fram morötter inne... Ja vad ska man säga? Mina katter har rätt så lustiga idéer ;)

Sötnäsan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar