lördag 30 april 2011

Dax att avslöja vad jag hittat på :)

Jo, så här är det:
Idag gjorde jag min sista dag på mitt nuvarande arbete som personlig assistent. Jag har haft ett vikariat där i över ett nu, och hade egentligen en tid kvar.

Men...
I förra vecka var jag på en intervju, gällde en personlig assistenttjänst detta med, även denna i kommunen och i tisdags fick jag reda på att jag fick den nya tjänsten!!
Byter inte arbetsgivare (det förenklar det hela) utan bara arbetsgrupp och brukare.
Men det blir ändå en väldig omställning. Nya människor att lära känna och nya rutiner som ska arbetas in.

Jag kan inte säga att jag är så glad!!
För det är nämligen så att för första gången på fem år (!) som jag har EN FAST TJÄNST!!!
Det är bara så underbart!!
Har levt på vikariat ända sedan jag blev uppsagd från LampGustaf för över fem år sedan.
Men hur som helst, idag var det sista dagen på min gamla tjänst. På måndag går jag på den nya :) Här går det undan!!

Men det var jobbigt idag, jag har trivts så fantastiskt bra, och jag kommer verkligen att sakna alla på detta jobbet. Det har vart en helt underbar familj, som tagit emot en med öppna armar och vi har haft så mycket roligt under detta året!
Familjen hade köpt tårta idag som tack för denna tiden och jag kan inte annat säga än att jag åkte därifrån med tårar i ögonen (har det nu med måste jag erkänna ;) )
Får åka upp emellanåt och ta en fika, det lovade jag :)

Men nu är det dags för en nystart, hoppas och tror på att jag kommer att trivas på mitt nya jobb lika bra som jag gjort på detta.
Ser fram emot starten, känns som en toppengrupp! Kommer att jobba med Jossan igen, det ska bli jättekul! Hon jobbade förut i gruppen jag vart i nu!

Allt ska nog gå väl, lite nervös är jag allt, men det ska bli så kul :)

2 kommentarer:

  1. Grattis! Härligt med fast anställning!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    ja, det är helt underbart, känns så mycket tryggare!

    SvaraRadera