fredag 26 november 2010

Är det på väg mot slutet nu??

Sorgligt.
Men dessvärre kan det nog vara så.
Min gamle ärvda trotjänare Herr Dator vill inte vara med så mycket längre.
Ska inte klaga, den har hunnit få många år på nacken nu.
Men nu, tja, uppdateringar som den vill ska göras går inte genomföra, den klagar på att jag inte har ett antivirussystem, trots att jag har ett som nyligen installerades som går igenom datorn för jämnan utan att hitta nåt, batteriet är snart helt slut och det går inte lämna det i datorn när den är avstängd, det ger ström ändå, lampor som blinkar, det går med andra ord inte stänga av den ens längre, i våras brann nätkabeln upp, sitter nu med en reservkabel som vi lyckades hitta efter mycket letande i en prylbutik, bokstaven T fungerar väl inte riktigt så väl som jag skulle vilja, får alltid gå tillbaka i texten och fylla i den, den verkar inte vilja skrivas med i meningar alltid... och alldeles nyss talade den tydligt om för mig att internet kraschat med stor varningsruta minsann. Men här sitter jag ändå...
Att den är ihoptejpad i botten med silvertejp gör nog inte saken bättre. Botten gick sönder för ett tag sedan och grafikkortet ramlade ur... Man kan inte säga annat än att silvertejp är bra grejer!

Det är nog bara att inse, denna vän har nått ålderns höst, och så snart en ny kollega är på plats ska denna vännen få vandra vidare till datorerna eviga tekniska värld :(
Tråkigt men sant...

2 kommentarer:

  1. Yippie för en ny snabb och HEL dator då??
    Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Kan hoppas på det!! Får se när det blir bara...
    Kram!!

    SvaraRadera