tisdag 23 november 2010

Prosit

Ja, förkylningen är i full gång. Minst sagt.
Nyss hade jag en serienys på tio nys i sträck, hann knappt få luft emellan... Dock visade mina rara katter inte direkt någon medkänsla och tyckte synd om matte, utan de började stirra ilsket och tillslut kom det ett irriterat "mjääää" ;) De tyckte uppenbarligen att jag störde dem i deras
uppladdningssömn inför kvällens vanliga röj!
Idag har jag knappt stuckit näsan utanför dörren, utom när jag var ute och hämtade posten, jösses, höll ju på att blåsa bort! Postlådan står på andra sidan vägen och vägen var såphal! Vad jag har sett så har det inte gjorts någonting åt det under resten av dagen, här har väghållningen skötts de senaste åren nåt så vansinnigt dåligt... Läste på tidningarnas hemsidor att flera olyckor hänt, och med denna väghållningen förstår jag att de händer.
Nu ska jag väl inte dra alla över en kant (vädret har ju trots allt bjudit på lite trista förhållanden just nu och det finns de som gör ett toppenjobb men faktiskt inte hinner med), men det är inte utan att man blir irriterad. Denna vägen ska tydligen betraktas som "vinterväg" och ska tydligen inte plogas, eller knappt sandas och, gud förbjude; saltas. Bra i och för sig att det minskas på saltet, men då får resten skötas bra! Ett par korn sand per kvadratmeter i mitten av en ispackad väg räknas inte som bra. Inte i närheten. Vägen är mycket trafikerad, och mycket tung trafik kör här.
Jaja, vet inte riktigt vad man kan göra, förra året framfördes klagomål till ansvarig från boende längs med denna vägen, inte mycket hände. Efter en allvarlig olycka, inte mer än ca 50 meter från vårt hus (glad för att vi inte bodde här då faktiskt), blev det lite bättre. I några dagar.
Verkar tydligen inte vara nåt som biter på ansvarig för denna vägen. Den ska nog bedtraktas som "vägen gud glömde".
Suck.

2 kommentarer:

  1. Töllsjövägen... Fruktad och glashal... Den vägen är livsfarlig!!! Och krya på dig!!!

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt!!
    Det ska jag, Tack!!

    SvaraRadera