söndag 14 november 2010

Nämen jösses så klantig!!

Alltså, ibland har man ju dagar som med facit i hand man borde stannat i sängen...
Jag hade en sån dag idag ;)
Jobba idag, och vart jag än vände mig, eller rent av satt så lyckades jag slå, klämma, skrapa mig mm..
Började dagen med att glatt konstatera att det var hygglig väder ute och tar därmed med mig kameran och åker lite tidigare till jobbet, tänkte att jag nu minsann skulle a och sanna ill och fota två vackra svanar som håller till vid en pöl intill vägen. Men nehej då, de hade flyttat... Körde så sakteligen till jobbet, och kom rätt så mycket för tidigt, som i sig inte är nå fel med, men ändå!
Sitter en stund i soffan (de är en dagbädd, den vi även sover i när vi är där på juornätterna, och det är bra mycket högre än en vanlig soffa...) i skräddarsits, ska böja mig ner för att sätta i en kontakt i väggen och vad händer? Jo, jag tappar balansen och med ett brak ramlar jag i golvet... På mina väskor (bla min kamera som jag inte ville lämna i bilen...) Sakerna klarade sig fin, men jag lyckades med bedriften att stuka min stortå ;) Behöver väl inte säga att de andra två skrattade rätt gott, jag med för den delen, haha!!
Sedan fortsatte dagen i samma anda, klämde fingrarna mellan dörrkarmen och rullstolen när jag skulle köra in den i ett annat rum, tår som testade hållfastheten i stolsben mm, klappade i fotknölen på den foten jag stukat ett antal gånger nu som fortfarande gör minst sagt ooont i en vass del på rullstolen, slog handen i en krok på väggen... osv osv...
Vi har i och för sig haft minst sagt kul åt mina högst ofrivilliga påhitt under dagen ;) Och är väl ett och annat blåmärke rikare så här på kvällskvisten ;)

Nu i kväll efter jobbet var vi på middag hos mamma och pappa och firade fars dag, väldig mysigt och dessutom utan några större missar från min sida! Nu efter hemkomst har jag som strategi att inte flytta mig från soffan förrän det är dags för att gå och lägga sig!!

Tjing!!
(hjälper inte att sitta still kan jag tala om, katterna kan göra jobbet åt en och rejsa över fötterna på en med klorna utspärrade för att få det bästa taget... precis vad som hände nu...;) )

2 kommentarer:

  1. Ojoj man lever farligt just nu! ;)
    Skada dig inte föör mycket, I need you!! =D

    Grattis alla pappor på fars dag!! =)

    SvaraRadera
  2. Jag lovar Ebba, ska försöka hålla mig i skinnet ;)
    Kram!!

    SvaraRadera