tisdag 18 augusti 2015

Inte en vanlig dag

Idag, för 85 år sedan, föddes en alldeles underbar människa, någon jag älskat högt i hela mitt liv och nu saknar oerhört -min farmor.
Denna dagen har under hela mitt liv varit speciell, farmors födelsedag var alltid något speciellt. Det är konstigt och tomt att inte få vara med henne och fira den idag. På något sätt så vill jag inte ta till mig att det är denna dagen, och vill inte förstå att hon inte är med oss längre. Trots det har tankarna varit hos farmor idag, älskade farmor som jag önskar så att jag kunde få ge en sista kram till. Bara en enda till, en sån kram som bara farmor kunde ge och ta emot. Men nu finns hon i minnet. Det är varma minnen, minnen som jag kommer att bevara nära. 
Dagen kommer att fortsätta vara speciell, men på ett annorlunda vis. Det är fortfarande farmors födelsedag, och kommer att vara det i framtiden med. 

Så grattis farmor, finaste farmor på din dag, du finns med oss, bara på ett lite annorlunda sätt än tidigare. 
Många grattiskramar på din 85-års dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar