onsdag 19 augusti 2015

Semesterhjärna?

Ja, även om jag älskar mitt jobb så kan jag inte hjälpa att jag bara toklängtar till söndag em när det är dags att stämpla ut sista gången denna sommaren. Huvudet är smått trögt nu när det är så nära. Sorgligt kommer det bli, men jösses vad underbart det ska bli att vara ledig i två veckor. Det är ju inte en regelrätt semester, det är en obetald ledighet, vilket gör att det inte går att slappna hav helt, det är ändå en stor post, det där ekonomiska. 
Men ändå, två veckor... det ska bli overkligt skönt. Behöver jag säga att jag längtar tills jag kan ta de där fyra veckorna betald semester?? Det är några år sedan nu... 
Snart är det dags att göra den där sista praktiken. Fått en plats på en kirurgavdelning för övre gastro (övre buken) på Östra, vilket ändå känns väldigt bra. Den typen av patienter har vi väldigt många av på akuten, så det känns helt kanon att få en koppling dit. Och efter praktiken är det bara till att hålla tummarna för att det blir en ledig tjänst på akuten jag kan söka. Hoppas!! Trivs så bra och vill verkligen tillbaka dit.
Men som sagt, innan starten på praktiken ska jag vara lite ledig. Och jag ska lata mig. Massor. Hitta energin, och lata mig lite till. Underbart!!! 


2 kommentarer: