fredag 4 december 2015

5 på rad

Åh, vart ledig idag! Så skönt!! Började gå helt självständigt på jobbet denna veckan så jag är sådär lagom trött, även om man haft att göra med mycket av grejerna innan så är det på ens ensamma egna ansvar att se till att det blir så bra som det bara kan bli. Det är mycket att tänka på och fortfarande väldigt mycket att lära. Så jag är helt slut. Hade behövt ett par dagar till... men nope, jag går på ett kvällspass imorgon och ska gå 5 kvällspass i sträck. Undra hur jag tänkte när jag la fem kvällar i rad... Får tänka till bättre när det gäller schemaläggningen... Men tycker egentligen att det är helt ok att jobba kväll. Men kanske inte 5 i rad...

Idag hade jag tänkt att testa min och Vikings alldeles för tidiga julklapp!! Men har fått hålla mig eftersom vädret har bestämt sig att storma, så ingen av oss vågar ut. Jag har nämligen köpt en begagnad fårskinnspadd, en uppbyggd sådan, som liknar en barocksadel. Är så trött på bomsadlar nu, så jäkla svårt att hitta en välanpassad sadel och dessutom ändrar ju sig hästarna hela tiden... Så jag riktar mig mer åt det bomlösa hållet nu, och börjar med en barbackapadd! Bra alternativ till att rida barbacka som jag annars gör, tänker mycket på tryckutjämningen och att det blir lite stadigare för mig. Så nyfiken!! Blir nog bra :) Hoppas på lite mer stillsamt väder i helgen utan fallande träd så vi vågar oss ut!! 

Hade gärna gjort som Beata och Doris i helgen, kurat ihop mig i en hög och bara slappat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar