söndag 13 december 2015

Inte ens en gnutta i sikte.

Idag är det Lucia. 11 nätter före jul.
Men inte ett uns av julkänsla infinner sig. Inte det minsta. 
Vädret spelar väl in, men det är något annat. Kan inte sätta fingret på det. I vanliga fall brukar jag tycka det är mysigt med adventsljusstakar och mer inramande gardiner. Nu blir jag bara irriterad över att det är mörkare inne. Tända ljus ger ingenting, glögg, nej. Julbak i form av fudge eller annat -nej. I år längtar jag mer än någonsin till att julen ska vara över, jag vill bara strunta i den. Inte låtsas om den. Jag känner mig bara trött och irriterad. Något stämmer inte. Det är inte som det ska vara. Något är inte som det ska vara. Jag kan inte säga vad. Men något är det. Känns lite som att vi fortfarande är i som mest oktober månad och att man har tagit fram julsakerna för tidigt och bara blir irriterad på det. Julen är lite speciell i år trots allt och av den anledningen vill jag verkligen ha julkänsla. Det är sista julen som vi kommer att fira i huset som jag vuxit upp i. Efter jul flyttar mamma och pappa till en lägenhet. Att fira julafton i år har snarare vart något jag sett fram emot än som annars; något jag bara velat rata fullständigt. Jag vet inte. Är det vädret eller vad?? Ingen aning. Jul känner jag då inte att det är. Och det känns faktiskt ganska jobbigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar