måndag 7 december 2015

Det är överallt!!

Vatten. Precis överallt. Vädret har gått bananas.
Storm och regn nästan hela förra veckan. Att komma ut med hästarna vart inte att tänka på. 
Träd blåst ner lite här och var. Höga vattenflöden. Vatten i källare. I hela hönsgården. I nästan hela trädgården. I hagarna. Över flera vägar här i bygden. Avstängda vägar. Vatten.. vatten... vatten...
I fredags var stormen värst. Igår regnet samtidigt som det blåste så att det regnade horisontellt.
Nu får det vara bra. Nu är till och med jag irriterad och trött på vädret. Sällan jag är det annars, inget man kan göra åt liksom. Men emellanåt så...
Idag är det kanonfint, sol, lugn vind, och nästan ljummet ute. Hästarna får gå i sin vanliga hage idag nu när de inte riskerar att få ett träd i huvudet. Det enda är väl att vattenmängderna beräknas öka ytterligare trots det, allt från bergen rinner ju neråt. Vid lunch ska det tydligen vara värst, sedan ska det börja dra sig tillbaka. Vi får se. Jag ska jobba, så blir inte så påverkad av det. I alla fall inte när jag är på jobbet. Fast jag skulle allt gärna vart hemma idag och fixat en massa, det är lite stökigt efter stormen tycker jag... Aja, får väl göra det nästa vecka, denna veckan är det bara jobb... Suck... Hoppas i alla fall på att det inte blir mer regn oavsett. Det räcker med att det är överallt nu....

En bild jag tog förra gången det var vatten i mängder... Dock mer denna gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar