torsdag 17 december 2015

Fel fel fel

Det är inte långt kvar på detta året. Och jag trodde väl att jag skulle vara frisk de de sista dagarna.
Fel.
Vaknar som vanligt urtrött, släpar mig till jobbet. Under morgonen börjar näsan lägga sig i det jag gör genom att börja rinna så fort jag lutar mig det mista framåt. Och framåt måste man luta sig när man ska ge läkemedel, bland annat. Dagen fortsätter med näsan blir tätare... och kliar. Nyser hela tiden.
Efter jobbet kommer hostan. Går en promenad med Viking och luftrören skriker. Ja jo tjena vad fort detta gick.
Sitter och ruggar i soffan nu utrustad med snorpapper och fantiserar om nässpray. Glass står närt högst på listan över vill-ha nu grejer.
Ska släpa mig upp ur soffan och se om vi har nåt av detta hemma. Hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar