måndag 14 december 2015

My Precious!!

Andra har sina barn, jag har mina djur. Skulle aldrig i mitt liv vilja vara utan mina djur!! Mina djur är det mest värdefulla jag har. De är en så stor del av min familj och står mig så nära att de betyder lika mycket som mina närmaste familjemedlemmar. 
Därför är det så svårt att överlåta dem i andras händer. Även om det bara handlar om några få tillfällen!! Med detta sagt så behöver jag väl knappast säga att jag inte låter vem som helst ha hans om mina djur? Att jag besitter ett kontrollbehov som är utom denna värld gör det inte lättare. Det krävs med andra ord väldigt mycket för att få ta hand om dem... Långt ifrån alla får peta på mina djur... okej, kanske om jag är med då. Men inte annars.
Litar jag inte på denna människa till 110% så går det inte. Jag släpper inte mina djur i andras händer om jag inte känner stark tillit till denna personen. Och trots det är det hundra uppmaningar om ditten och datten. Kan inte släppa det bara. 
Ni vet vilka ni är som har förtroendet att få ta hand om mina djur, och ni ska veta att för mig är ni guld värda. Och till er som jag inte vågat släppa med mina djur, ta inte illa upp. Det är inte illa menat från min sida. För mig är det att släppa kontrollen över det mest värdefulla jag har. Mina djur. De som jag vill det allra bästa. För dem kan jag gå över eld och vatten.




2 kommentarer:

  1. Jo men så är det, de är så viktiga att man bara släpper dem till någon som man verkligen litar på. Som dig tex <3

    SvaraRadera