söndag 27 december 2015

Laddar...

Fy vad motigt det känns att strax behöva åka till jobbet. Är verkligen trött som ett as, två timmars sömn lyckades jag få till inatt, och dom två timmarna var inte ens sammanhängande. Och jag har inte lyckats sova nu på förmiddagen heller. Värdelöst. Sover så vaninnigt dåligt jämt, skitjobbigt. Att aldrig vakna utvilad är skräp. Inte ens de få gånger jag lyckas sova nästan en hel natt är jag utvilad.  Suck.
Slabbigt ute är det med, massa sölig snö kom inatt Och nu regnar det på det. Kanon ju. Inte ett dugg halt. Nej nej. Ett under att ingen åkt av vägen här nu under förmiddagen, de som vart ute verkar ha fattat att det är halt. Det hör till ovanligheterna.
Trevligt att behöver börja dagen med att brodda hästarna med. Ett morgonpyssel som inte faller mig i smaken när jag är så här trött. Tur Viking vart den snällaste häst jag någonsin broddat, satte mig på en pall jämte honom och han fick ha benet i mitt knä. Han stod som ett ljus, denna fantastiska häst! Rörde sig inte en millimeter. Surt är att hästarna inte har några snösulor, känns inte bra nu när det klampar så mycket, läskiga styltor det blir... Blev närmaste hagen direkt utanför stallet för dom idag. Tur att de ska skos om en vecka. Snösulor på då tack!!

Nä, får väl packa ihop mig och gå ut. Vill inte. Usch. Inte ens hönsen vill gå ut idag.
Tycker dom är mycket kloka som struntar i detta. Skräpväder.

//den muntraste som går att hitta i hela kommunen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar