onsdag 23 februari 2011

Ränderna går aldrig ur

Inte ur en hästtjej,
en gång hästbiten, alltid hästbiten.
Nu är det snart ett år sedan jag gav bort Jason, tänkte berätta om min och hans historia här någon dag.
Har ju ridit under hösten lite då och då på ridskolan, men har lagt ner det med nu. Har lite träningar då och då, främst i dressyr, och nu har det börjat suga i ridtarmen igen när man håller sina lektioner.
Och hur tacksam är jag inte när jag får sitta upp och rida lite! Känner mig som ett barn på julafton!
Idag hade jag träning för Klara med Doodie, och Emma med Blondy. Red en stund på båda hästarna faktiskt, Blondy fick man kämpa med för att komma åt rätt håll, envetna haflinger ;) (lite bock var hon tvungen att ha med, jag var ju jobbig som ville ha henne till att arbeta, haha) Men så fin hon kan bli! Och Emma gör ett toppenjobb med henne.
Och med Doodie gick det bättre idag, mycket skrittarbete, behöver bygga sina ryggmuskler. En hel del öppnor, förvända öppnor, framdelsvändningar och skänkelvikningar la jag till idag. Lite travarbete med lite tempoväxlingar,m annars var det bara avslappningen jag ville komma åt i traven, och den fick vi till!
Klara har en riktigt bra ponny i Doodie, de kan komma att gå långt i både dressyren och hoppningen!
Var en glad och lycklig Victoria som satte sig i bilen och åkte hem :)
Tusen, tusen tack hela familjen Vasell för att jag får rida era pållar, ni anar inte hur glad jag är för det!!

Inga bilder från idag, men här är jag och Doodie från i lördags!







2 kommentarer:

  1. Han är riktigt läcker att rida!! Men humör har han allt, han är inte så värst nöjd med att jag bestämmer att han ska arbeta ;)

    SvaraRadera