söndag 27 februari 2011

Vart i stallet!

Idag var jag borta hos Vasells och red deras ponnyer lite!
Kul, kul!!
dock rådde det lite delade meningar huruvida de skulle komma in från hagen eller inte... men skam den som ger sig ;)
Red Pirat först, med honom jobbade jag med inramning av yttersidan, samt framåtbjudningen och reaktionerna. Han svarade riktigt bra efter en stund! Flyttade honom för skänkeln, lite stelt i början men lossnade massor!
Sedan fortsatte jag med Doodie, och han fick arbeta i en låg form där jag sökte efter ett jämnt stöd på bägge tyglarna. Även en hel del jobb med inramning, påverkan på bogarna och rakriktning. Flyttade även honom undan en hel del för skänkeln.
Red inte nån av dom särskilt länge, och det var mest skrittarbete. Pirat fick en kort galopp i varje varv bara för att han skulle komma igång. Och lite travarbete med där framåtbjudningen var huvudsaken.
Doodie var övervägande skritt, lite trav med avslappning som huvudsyfte, och lite tempoväxlingar för att få med bakdelen.
En rolig eftermiddag, och jag är aningens trött nu ;)
Gott att ha rört lite på sig idag med!!
Tack Klara och Alma för ponny-lånen!!


Jag och Pirat
Inga nya bilder, är från förra helgen.




2 kommentarer: