onsdag 9 februari 2011

Varierat innehåll...

Ja, det är väl det minsta man kan säga om de senaste dagarna...
Måndagen började med ett konditionspass på gymmet, skönt, men hade förbaskat ont i ett muskelfäste i armen. Så kan det vara.
Hem och fixa inför 24-timmarspass på jobbet. Pappa kommer förbi med lastbilen och han sågade ner den gamla granen och det gamla vildäppleträdet, lastade det på lastbilen tillsammans med en rishög som legat sedan i höstas. Så bra det blev, mycket ljusare!
Åker till jobbet vid 16.30. Inget konstigt. Börjar så fort jag kommer innanför dörren på jobbet känna att det känns som sandpapper i halsen.
Inte mycket mer med det. Framåt kvällen, attans vad halsen värkte.
På morgonen, efter en natt på jobbet med bristande sömn (inte pga brukaren, utan pga mig själv) vaknade jag dunderförkyld. Jaha, så bra då. Inte alls. Och nässpray?? Inte då. Den var hemma. Tur i oturen ringer Emelie som jag jobbar med under dagen och undrar om det är ok om hon kommer några minuter senare, behövde till apoteket, självklart sa jag, En nässpray till mig kanske?? Jajemen! Hon räddade min dag!
Ute hade det under natten snöat massor, under dagen töade det mesta som tur var bort igen, dags för vår nu tycker jag allt.
Kommer hem vid 17.30 igår, någorlunda fint väder, temperaturen ligger runt nollan. Ingen fara tror jag.
Vaknar och det är 6 minus... suck... Går ner i källaren och ser att det är vatten på golvet i tvättstugan, tittar in i rummet innanför tvättstugan, ja, då var det fullt med vatten där inne över hela golvet. Jaha, nu då? Inte mycket att göra, vatten utifrån, det behöver dräneras, helt klart. Men detta är vad vi förstått inget nytt, jag skrapar vattnet mot hålet i väggen som leder till tvättstugan så det kan rinna ner i brunnen där inne. Gammal stenkällare som det är så ska det nog inte vara så väldigt farligt.
Lovat att hjälpa mamma idag, åkte till Borås, och var hemma igen vid 14-15 tiden. Kollar källaren igen, fullt med vatten igen, skrapar det till hålet i väggen, men det kommer tillbaka igen. Torkar väl snart. Ställer ju inte till med något där nere.
Känner mig rastlös och garderad med nässpray och inspirerad från måndagens trädkapning, rotar jag fram häcksaxen och börjar ansa de totalt vildvuxna vinbärsbuskarna. Blev klar med fyra av fem och måste säga att jag blev nöjd med mitt jobb. Ser bra mycket bättre ut, ska ta sista i morgon förmiddag om bara vädret är på min sida. Hoppas det, är sugen på att få de klara! Vill verkligen ha ordning på trädgården, är sugen på att ge mig på de gamla äppleträden med, men de ska vi få hjälp med av en som är riktigt duktig på det, förhoppningsvis nästa vecka.
Efter min attack mot vinbärsbuskarna kom mina föräldrar på besök och lämnade av en luftavfuktare i får låna, så att vi kan få torrt tvätten nere i tvättstugan nu när det är extra fuktigt där.
Nu sitter jag i soffan, med en stor hög med snorpapper jämte mig... är redan väldigt trött på att vara förkyld. Ville ju åka och träna i morgon, men det får nog vänta tills på fredag. Då hoppas jag att jag är hyfsat ok igen. Tur att jag är ledig dessa dagarna, jobbar helg denna veckan. Inte kul att sitta på jobbet och snora!
Nej, nu ska jag ta och hälsa på min nässpray och sedan ner och ladda pannan med lite mer ved! Ska nog efter det följa katternas exempel, sova!!
Ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar