lördag 16 april 2011

Mycket i görningen!

Har inte hunnit med att uppdatera här på några dagar, det har vart fullt upp!
i torsdags hade jag ju en träning för Ebba, den gick super! och så red jag själv, gick väl mer tveksamt där... Ska berätta lite mer om detta en annan dag.

Igår påbörjade vi dräneringen runt huset. Ett gigantiska arbete, det har varit fullt ös här idag med. Ute runt sju på morgonen och kommer in framåt sju- halvåtta på kvällen. Fortsättning på det hela i morgon, men det blir sovmorgon, min pappa och Peter kommer inte förrän kl åtta ;)
Två av sidorna av huset är nära på klara, en del ytarbete kvar där, de andra två sidorna är lite krångligare med ledningar och rör, plus att det dyker upp mystiska rör som vi inte har en aning om vad de har för funktion... Detta är något vi måste försöka lura ut i morgon.
Det är ett långdraget arbete, men utan min pappa och Peter hade det inte varit så bra som det ändå gjort. Christian hänger med dem och jag och mamma har "marktjänst" ;) Vi fixar med maten och fika, åker och handlar om det behövs delar till rör och annat, och jag gör det jag kan hjälpa till med därute som krattning och sånt. Igår kände jag mig lite överflödig ute, två som stod nere i groparna och en i grävmaskinen, så jag tog och började att plocka i det gamla staketet som sitter mellan vårat och grannarnas. Fick se häromdagen att det förutom fårstängsel så sitter det taggtråd... allt ska ner i och för sig, men jag började med taggtråden och nästan allt är borta, fick inte bort det som sitter insnort bland träden själv.
Nu är man sådär lagom slut, men nya tag ska tas, och i morgon kör vi igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar